d&b audiotechnik SL-Series

d&b audiotechnik GSL

Компанія d&b audiotechnik вважається однією з найінноваційних та високотехнологічних у світі професійної акустики і мало хто з цим може посперечатися. На Prolight+Sound 2018 компанія вкотре підтвердила свій статус, показавши кілька унікальних продуктів. На одному з них ми вже зупинялися, це система об’ємного звуку для Live Soundscape, яка демонструвалася для всіх бажаючих. Але найгучнішим експонатом виставки (як у прямому, так і переносному сенсі) стала давно очікувана великоформатна серія SL, яка вперше була показана широкому загалу.

d&b audiotechnik GSL

Очікувана вона була не тільки тому, що це перший масив такого формату (LF 2х14″ + Mid 10″ + HF 3×1.4″+ Cardio 2×10″) у d&b audiotechnik, річ у тому, що перед запуском у серію цей апарат обкочувався довіреними прокатними компаніями на великих заходах у всьому світі. Тобто чутки ходили, почути систему можна було лише вдало потрапивши на концерт із її використанням, але подробиці про неї не розголошувалися, купити її було неможливо. І ось, більш ніж через рік випробувань, продукт був відточений до ідеалу і представлений для всіх бажаючих.

GSL стала топовим продуктом в портфоліо d&b audiotechnik і призначена для використання на найбільших майданчиках: великих аренах, стадіонах та фестивалях, для точної передачі будь-якого стилю виконання або музичного жанру. Протягом чотирьох років розробки, уроки, викладені під час практичної еволюції аудіосистем, об’єдналися з новими, просунутими драйверами, розумною геометрією кабінету та гнучкою механікою, що призвело до передового повністю завершеного комплексного рішення. Виняткова звукова продуктивність поєднується з максимальною ефективністю в комплексі, елегантно поєднаному з можливостями проектування, розгортання та керування системою за допомогою вже випробуваного d&b Workflow.

d&b audiotechnik

Werner ‘Vier’ Bayer, керуючий розробкою продуктів d&b, розповідає:

«Ми уважно слухали те, що говорили люди, які використовують звукові системи, а також наголошували на тому, як вони з ними працюють. Потім ми пов’язали це з нашим власним досвідом, щоб досягти бачення того, якою має бути майбутня система. Ми спочатку подумали, що вся архітектура d&b буде перевернута з ніг на голову, щоб досягти поставленої мети, але Matthias Christner та його команда R&D методично працювали над технічними викликами. Вони знайшли розумні рішення для досягнення цілей у показниках ефективності, при цьому не порушуючи традиційних підходів d&b. Тепер ми слухаємо результати, насолоджуємося досвідом і дуже пишаємося цим здобутком».

Головною “фішкою” системи, крім виняткової якості d&b у кожному елементі, стала “кардіоїдність” топів. Якщо не помиляюся, це перший такий експірієнс у великих масивах. Після того, як почуєш GSL наяву, розумієш, що це далеко не пуста затія. Типова ситуація, коли за сценою ми намагаємося почути, що ж зараз звучить, але корисна звукова інформація маскується НЧ-гулом. І не лише сабвуферним – із цим навчилися боротися набагато раніше. Гудять і топи, мідбасовий гул яких може бути досить настирливим та неприємним, заважаючи розбирати слова у піснях та оголошення ведучих. GSL вирішує цю проблему. Позаду масиву немає цього громіздкого гулу, який ми звикли і вже підсвідомо готові чути. І це справді круто!

Топи

GSL

d&b audiotechnik GSL8іGSL12 повністю акустично узгоджені та сконструйовані так, щоб бути механічно сумісними, використовуючи ту ж вертикальну спрямованість, розмір, розмір, вага, оснащення та обваження динаміків. Єдина їхня відмінність, це горизонтальна дисперсія, 80° і 120° відповідно, що стало де-факто стандартом для лінійних масивів d&b .

Модуль GSL оснащений двома 14-дюймовими НЧ-драйверами, двома бічними 10-дюймовими НЧ-драйверами, що об’єднуються в геометрію, що створює безпрецедентний запас низьких частот. Звукова енергія поєднується спереду, щоб збільшити вихід низьких частот і віднімається в задньому напрямку за допомогою кардіоїдних технологій. Середні частоти відтворюються одним 10-дюймовим рупорним динаміком. На ВЧ – три спеціально розроблені драйвери з вихідним отвором 1,4″ і 3,4″ звуковими котушками, навантажені на хвилевід.

d&b audiotechnik GSL inside

Подивившись уважно на оформлення корпусу і розташування драйверів в GSL8 і GSL12, можна було б з високою впевненістю припустити, що для цих чотирисмугових колонок потрібно чотири канали посилення і відповідні DSP. Тим не менш, в реальності d&b GSL потрібні лише два канали посилення, що робить їх неймовірно ефективними. Також ви могли подумати, що для SL буде потрібна абсолютно нова лінійка підсилювачів, але на щастя для існуючих власників d&b, все сімейство SL (включаючи сабвуфери), комплектується підсилювачами D80, тому цілий комплект GSL з 12 топами може працювати всього на шести D80, розміщених у стійка 6 x D80 Touring.

Симетричне розташування неодимових НЧ-драйверів навколо центрально змонтованих коаксіальних СЧ і ВЧ-компонентів дозволяє плавно перекривати сусідні частотні діапазони в схемі кросовера, при цьому 14-дюймові драйвери НЧ працюють від одного каналу підсилювача, тоді як всі інші компоненти розділяються посилення.

80° горизонтальна діаграма спрямованості GSL8 плавно підтримується до 45 Гц, а високий вихідний тиск топу може охоплювати відстань навіть більше 100 м залежно від кліматичних умов. GSL12 має ширшу горизонтальну дисперсію 120°, яка також підтримується до 45 Гц, але відповідно меншу “дальнобійність”.

Сабвуфери:

d&b audiotechnik GSL GSub front

SL-SUB іSL-GSUB мають таку ж ширину, що і гучномовці GSL8 та GSL12, SL-SUB – оснащений сумісними підвісом, а SL-GSUB призначений тільки для використання в наземному (граундстеку) варіанті. У фазоінверторному дизайні використовують три 21-дюймові динаміки, один з яких випромінює назад, щоб забезпечити кардіоїдну спрямованість сабвуфера, для віднімання небажаної басової енергії позаду системи.

d&b audiotechnik GSL GSub back

SL-SUB і SL-GSUB розширює смугу пропускання GSL до 30 Гц, а також забезпечують значно збільшений запас SPL. SL-SUB та SL-GSUB можуть використані як у звичайному застосуванні, у вигляді лівого та правого граундстеку, так і в розподілених масивах для досягнення заданого покриття конкретної площі об’єкта.

Однією з основних цілей проектування d&b для SL-SUB було створення єдиного кабінету, який поєднував би найкращі якості та характеристики J-SUB та J-INFRA. І загалом це вдалося, що дозволило зменшити кількість необхідних сабвуферів та спростило їхнє розгортання. Зважаючи на басові можливості GSL-топів, НЧ діапазон перекритий дуже якісно.

Аксесуари:

d&b GSL complete package

Підвіс і транспортування системи GSL були оптимізовані і включають рішення для будь-якого випадку. Використовується патентоване поєднання режимів натягу та стиснення. Режим натягу використовує добре відпрацьований підхід d&b до триточкового підвісу, в той час як режим стиснення вимагає меншої площі і швидше при розгортанні великих масивів. Режим стиснення дозволяє підвісити масив безпосередньо з візків Touring, використовуючи лебідку, а потім встановити необхідні кути. Лазерний інклінометр d&b ArraySight, що встановлюється безпосередньо на корпус GSL, містить датчики температури і вологості, ця інформація передається в програмне забезпечення дистанційного керування R1 через OCA/AES70.

Підвіс GSL 3х SUB

Призначені для зручного розміщення у вантажівках та транспортних контейнерах стандартної ширини, GSL Touring carts вміщують чотири GSL-TOP. Рама підвісу може залишатися прикріпленою до масиву, дозволяючи піднімати колонки безпосередньо з візка. Візок також доступний для трьох SL-SUB або SL-GSUB. Є картонні прокладки для захисту систем під час транспортування.

Повні функціональні можливості будь-якої системи d&b автоматично успадковані від програмного пакета для планування, моделювання та управління. Сюди входять ArrayCalc, ArrayProcessing, NoizCalc, Dante Audio через мережевий міст DS10, OCA/AES70 та програмне забезпечення дистанційного керування R1. Серцем системи є D80 Touring rack, в якому розміщено шість підсилювачів, та використовується нове багатоканальне рішення MC24/LKA25. Це забезпечує дванадцять каналів на кабель, для живлення масиву з дванадцяти гучномовців GSL від одного підсилювального річка через два акустичні мультикори.

Що ж у результаті? А в результаті ми маємо найсучаснішу і прогресивну на сьогоднішній день великоформатну систему лінійного масиву, яка незважаючи на недавній анонс, вже встигла чудово зарекомендувати себе на найбільших постановках у світі та вразити учасників Prolight + Sound 2018 чудовим звуком та покриттям, включаючи кардіоїдну у топах. Враховуючи чергу, яка сформувалася за цим продуктом, на найближчі роки це буде одна з найпопулярніших та найрайдерніших систем у світі.