d&b audiotechnik SL-Series

d&b audiotechnik GSL

d&b audiotechnik є однією з найбільш інноваційних і високотехнологічних компаній в світі професійної акустики, і мало хто з цим може посперечатися. На Prolight + Sound 2018 компанія черговий раз підтвердила свій статус, показавши кілька унікальних продуктів. На одному з них ми вже зупинялися, це система об’ємного звуку дляLive – Soundscape, яка демонструвалася для всіх бажаючих. Але найгучнішим експонатом виставки (як в прямому, так і переносному сенсі) стала давно очікувана великоформатна серія SL, яка вперше була показана широкій публіці.

d&b audiotechnik GSL

Очікувана вона була не тільки тому, що це перший масив такого формату (LF 2х14″+ Mid 10″ + HF 3×1.4″+ Cardio 2×10″) уd&b audiotechnik. Справа в тому, що перед запуском в серію, цей апарат обкатувався довіреними прокатними компаніями на великих заходах по всьому світові. Тобто чутки ходили, почути систему можна було лише вдало потрапивши на концерт з її використанням, але подробиці про неї не розголошувалися, купити її не було можливим. І ось, через більш ніж рік випробувань, продукт був відточений до ідеалу і представлений для всіх охочих.

GSL – стала топовим продуктом в портфоліо d&b audiotechnik і призначена для використання на найбільших майданчиках: великих аренах, стадіонах і фестивалях, для точної передачі будь-якого стилю виконання або музичного жанру. Протягом чотирьох років розробки, уроки, вилучені в ході практичної еволюції аудіосистем, об’єдналися з новими, просунутими драйверами, розумною геометрією кабінету і гнучкою механікою, що призвело до передового, повністю завершеного комплексного рішення. Виняткова звукова продуктивність поєднується з максимальною ефективністю в комплексі, елегантно об’єднаному з можливостями проектування, розгортання та управління системою за допомогою вже випробуваного d&b Workflow.

d&b audiotechnik

Werner ‘Vier’ Bayer, керівник розробки продуктів d&b розповідає:

«Ми уважно слухали те, що говорили люди, які використовують звукові системи, а також відзначали, як вони з ними працюють. Потім ми пов’язали це з нашим власним досвідом, щоб досягти бачення того, якою має бути майбутня система. Ми спочатку думали, що вся архітектура d&b буде перевернута з ніг на голову для досягнення поставлених цілей, але Matthias Christner і його команда R&D методично працювали над технічними викликами. Вони знайшли розумні рішення для досягнення цілей в показниках ефективності, при цьому не порушуючи традиційні підходи d&b. Тепер ми слухаємо результати, насолоджуємося досвідом і дуже пишаємося цим досягненням.»

Головною “фішкою” системи, крім виняткової якості d&b в кожному елементі, стала “кардіоїдність” топів. Якщо не помиляюся, це перший такий експірієнс у великих масивах. Після того, як почуєш GSL наяву, розумієш, що це далеко не дозвільний задум. Типова ситуація, коли позаду сцени ми намагаємося розчути, що ж зараз звучить, але корисна звукова інформація маскується НЧ-гулом. І не тільки сабвуферним – з цим навчилися боротися набагато раніше. Гудуть і топи, мідбасовий гул яких може бути досить настирливим та неприємним, заважаючи розбирати слова в піснях і оголошення ведучих. GSL вирішує цю проблему. Позаду масиву немає цього громіздкого гулу, який ми звикли і вже підсвідомо готові чути. І це дійсно круто!

Топи

GSL

d&b audiotechnik GSL8 іGSL12 повністю акустично узгоджені і сконструйовані так, щоб бути механічно сумісними, використовуючи ту ж вертикальну спрямованість, розмір, вагу, оснащення та обваження динаміків. Єдина їх відмінність – це горизонтальна дисперсія, 80° і 120° відповідно, що стало де-факто стандартом для лінійних масивів d&b .

Модуль GSL оснащений двома 14-дюймовими НЧ-драйверами, двома бічними 10-дюймовими НЧ-драйверами, що об’єднуються в геометрію, яка створює безпрецедентний запас по низьких частотах. Звукова енергія об’єднується спереду, щоб збільшити вихід низьких частот і віднімається в задньому напрямку, за допомогою кардіоїдних технологій. Середні частоти відтворюються одним рупорним 10-дюймовим динаміком. На ВЧ – три спеціально розроблених драйвера c вихідним отвором 1,4″ і 3,4″ звуковими котушками, навантажені на хвилевід.

d&b audiotechnik GSL inside

Подивившись уважно на оформлення корпусу і розташування драйверів в GSL8 і GSL12, можна припустити, що для цих чотирисмугових колонок потрібно чотири канали посилення і відповідні DSP. Проте, в реальності d&b GSL потрібно тільки два канали посилення, що робить їх неймовірно ефективними. Також можна подумати, що для SL потрібно зовсім нова лінійка підсилювачів, але, на щастя, для існуючих власників d&b, усе сімейство SL (включаючи сабвуфери), комплектується підсилювачами D80, тому цілий комплект GSL з 12 топами може працювати всього на шести D80, розміщених в стійці 6 x D80 Touring.

Симетричне розташування неодімових НЧ-драйверів навколо центрально змонтованих коаксіальних СЧ і ВЧ-компонентів дозволяє плавно перекривати сусідні частотні діапазони в схемі кросовера, при цьому 14-дюймові драйвери НЧ працюють від одного каналу підсилювача, тоді як всі інші компоненти поділяються пасивно і працюють від другого каналу посилення.

80° горизонтальна діаграма спрямованості GSL8 плавно підтримується до 45 Гц, а високий вихідний тиск топа може охоплювати відстань більш 100 м в залежності від кліматичних умов. GSL12 має більш широку горизонтальну дисперсію 120°, яка також підтримується до 45 Гц, але відповідно меншу “далекобійність”.

Сабвуфери:

d&b audiotechnik GSL GSub front

SL-SUB і SL-GSUB мають таку ж ширину, що і гучномовці GSL8 і GSL12, SL-SUB – оснащений сумісними підвісом, а SL-GSUB призначений тільки для використання в наземному (граундстек) варіанті. У фазоінверторному дизайні використовуються три 21-дюймових динаміка, один з яких випромінює назад, щоб забезпечити кардіоїдну спрямованість сабвуфера, для віднімання небажаної бас енергії позаду системи.

d&b audiotechnik GSL GSub back

SL-SUB і SL-GSUB розширює смугу пропускання системи GSL до 30 Гц, а також забезпечують значно збільшений запас SPL. SL-SUB і SL-GSUB можуть бути використані як в звичайному застосуванні, у вигляді лівого і правого граундстека, так і в розподілених масивах для досягнення заданого покриття конкретної площі об’єкта.

Однією з основних цілей проектування d&b для SL-SUB було створення єдиного кабінету, який об’єднував би кращі якості та характеристики J-SUB і J-INFRA. І загалом це вдалося, що дозволило зменшити кількість необхідних сабвуферів і спростило їх розгортання. З огляду на басові можливості GSL-топів, НЧ діапазон перекритий дуже якісно.

Аксесуари:

d&b GSL complete package

Підвіс і транспортування системи GSL були оптимізовані і включають в себе рішення для будь-якого випадку. Використано патентоване поєднання режимів натягу і стиснення. Режим натягу використовує добре відпрацьований підхід d&b до трьохточкового підвісу, в той час як режим стиснення вимагає меншої площі і більш швидкий при розгортанні великих масивів. Режим стиснення дозволяє підвісити масив безпосередньо з візків Touring, використовуючи лебідку, а потім вистановити необхідні кути. Встановлюваний безпосередньо на корпус GSL лазерний інклінометр d&b ArraySight містить датчики температури і вологості, ця інформація передається в програмне забезпечення дистанційного керування R1через OCA / AES70.

Подвес GSL 3х SUB

Призначені для зручного розміщення в вантажівках і транспортних контейнерах стандартної ширини, GSL Touring carts уміщують в себе чотири GSL-TOP. Рама підвісу може залишатися прикріпленою до масиву, дозволяючи піднімати колонки безпосередньо з візка. Візок також доступний для трьох SL-SUB або SL-GSUB. Присутні картонні прокладки для захисту систем під час транспортування.

Повні функціональні можливості будь-якої системи d&b автоматично успадковані від програмного пакета для планування, моделювання та управління. Сюди входять ArrayCalc, ArrayProcessing, NoizCalc, Dante Audio через мережевий міст DS10, OCA / AES70 і програмне забезпечення дистанційного керування R1. Серцем системи є D80 Touring rack, в якому розміщені шість підсилювачів, і використовується нове багатоканальне рішення MC24 / LKA25. Це забезпечує дванадцять каналів на кабель, для живлення масиву з дванадцяти гучномовців GSL від одного підсилювального река через два акустичних мультикори.

Що ж у підсумку? А в результаті ми маємо найсучаснішу і прогресивну на сьогоднішній день великоформатну систему лінійного масиву, яка незважаючи на недавній анонс, вже встигла чудово зарекомендувати себе на найбільших постановках в світі і вразити учасників Prolight + Sound 2018 чудовим звуком і покриттям, включаючи кардіоїдну “родзинку” в топах. З огляду на чергу, яка сформувалася за даним продуктом, на найближчі роки це буде одна з найпопулярніших і райдерних систем в світі.